mandag den 6. august 2012

Hvilken branche er mest engageret på de sociale medier?

Social Bakers har lavet en undersøgelse om hvilke brancher der er mest engageret på de Sociale Medier, og her har de målt i response rate. For dem der ikke ved hvad response rate er, så handler det om hvor god de forskellige brancher er til at svare tilbage og være i dialog med deres fans/kunder. For det er ikke længere godt nok bare at have en Facebookside eller en Twitterkonto, hvis du som virksomhed ikke bruger den og er aktiv, er det næsten bedre at ikke at have en konto nogen af de steder. Kunder/fans bliver sure når de ikke får svar og det kan medføre at man bare bliver mere upopulær.


I Social Bakers analyse er det den evigt udskældte telebranche der ligger nummer et og derefter flyselskaberne. Lige præcis på de to områder kan det også være en rigtig god idé at være i hurtig dialog med kunder, da det kan være med til at skabe en større loyalitet og gladere kunder :-)

2 kommentarer:

  1. Interessant. Er selv ansat hos Just-Eat, hvor facebook i den grad er et vigtigt medie til kontakt med brugerne og facebook bliver overvåget og besvaret næsten konstant

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mie
      Jeg kunne godt forestille i mig at det er et vigtigt område at være i hurtig kontakt med sine kunder på.
      Det er jo faktisk også ret spændende at det lige er telebranchen der er bedst til at kommunikere med deres kunder, især når man tænker på den kritik der har været af Telenor i Danmark og Norge de sidste par uger.

      Slet